19 Kasım 2010 Cuma

Perdeden taşanlar, ya da bir 3D ve Harry Potter güzellemesi


3D: 3 boyutlu görüntü sağlayan, bildiğimiz 2 boyutlu perdeden görüntü taşıran dehşet verici güzellikteki teknoloji.
clash of the titans: 80'lerde çekilmiş, kült, mitolojik ve fantastik film. bu sene louis leterrier'in çektiği yeniden çevrimi vizyona girmiştir.
harry potter: ingiliz yazar j.k rowling'in can sıkıntısı sonucu yarattığı, seçilmiş kişi temalı, üç karakterin etrafında gelişen olağanüstü olayların anlatıldığı 7 romanlık seri. ingiltere'den çıkan en ikonik 3-4 şeyden biridir.

"REAL D 3D, alternatif 3D sinema sistemlerinden farklı olarak, en üst kalitede 2D ve 3D içerik gösterebilen sadece bir adet dijital projektör ve server kullanır. Sağ ve sol görüntüler, çok yüksek bir hızda, saniyede 144 kare olarak, sırasıyla perdeye yansıtılır. Her karede sağ ve sol göz için görüntü olarak değişirken, bu iki görüntünün birleşmesi, REAL D 3D Sinema sisteminin ışığın yönünü değiştirerek REAL D 3D Sinema gözlükleriyle buluşturması ile sağlanır."
cinebonus'un real d 3d teknolojisinin nimetlerini anlatan internet sitesindeki yazıdan bir paragraf.

"3 boyutlu mu ?" diye sormuştum bileti bana satan gişe görevlisine. "değil" diye karşılık verdi. 5 harfli ve 2 heceli kısacık bir kelime beni yıkmaya yetmişti. tam 2 saat sonra, son zamanların en önemli hadiselerinden birine sinemada tanıklık edecektim, harry potter'ın, yani o tüm filmlerini izlediğim ve kitaplarından birini okuduğum meşhur serinin son filmini seyredecektik: "harry potter and the deathly hallows". ve bana bileti çok güzel kakalayan gişe görevlisi filmin 3 boyutlu olmadığını söylemişti! gittim olayın detaylarını sordum, bu skandalın derinlerine inmek istiyordum. filmi 3 boyutlu izleyememek benim davam haline gelmişti. zaten dublajlıydı, bir de gözlüksüz mü izleyecektik yani!


çok büyük bir hayalkırıklığı ile, elimdeki iki kişilik bileti arkadaşıma verdim. sesim titriyordu.ona "film 3 boyutlu değilmiş" dedim. onun da sesi titredi. hayran falan değildi ama üzülmüştü. iki ruh hastası gibi, harry potter şahaneliğini 3 boyutlu izleyemediğimiz için ağlamaklı olmuştuk. gittik, buruk buruk gezdik, dublajlı ve 2 boyutlu halde güzelce izledik. film resmen 3 boyut için tasarlanmış gibiydi. üzüntüden ne yapacağımı bilemedim. ve film boyunca aklımda şunlar döndü: en dandik filmleri bile üç boyutlu getiren sinemalar, bu mühim hadisenin %90'ından mahrum kalmamızı nasıl göze alıyordu? sinemanın önünden yürürken "winx club 3D" filminin afişini görüp içimden küfrettim. sinemanın önünden yürürken aklımdan geçenleri burdan tam olarak paylaşmak istemiyorum ama şunu söyleyebilirim ki içimden sadece ve sadece şu geçti, "lan o kadar boktan filmi gözlüklerle izledik, bana da yapılır mı bu, koskoca harry potter böyle bi tersliği yapar mı lan ?!" ardından da ekledim: "lan clash of the titans'a, the last airbender'a bile gittim, onlar kötüydü lan.. ama bak clash of the titans o kadar da kötü değildi. medusa'yı güzel tasarlamışlar tabii sanatkar adamlar. ama bizde var mı öyle bi cesaret, aptal aptal senaryolarla korku filmi çekiyolar, 3 boyutlu diyolar öyle demeye bin şahit ister.. bu kadar da olmaz doğrusu."

ardından bi kuple de harry potter'ın elimizde büyüdüğünü ve şimdi onu son yolculuğuna uğurladığımızı, izlediğimiz filmin bence serinin en iyisi olduğunu, çok büyük bi sinema duygusu barındırdığını geçirdim kafamdan. tüm bu karmakarışık düşünceler kafamı meşgul ederken yürüyen merdivene doğru hızlı adımlarla yürümeye başladım, merdivenin önüne gelir gelmez arkadaşım dürttü. "abi" dedi, "ters gelmişiz buraya çıkıyo bu merdiven". işte orda büyük bi kaybeden olduğumu anladım sevgili okurlar. kendi küçük dünyamda 3 boyutlu filmler hakkında düşünüyodum. kendimi hiç bozmadım ama orada yanımdakin dizine kapanıp ağlayabilirdim. onun yerine ağzımdan muazzam tırtlıkta şu cümleler döküldü: "clash of the titans 2 geliyomuş abi... 3 boyutlu çekilicekmiş bu kez. sonradan çevirmiyceklermiş... medusa süperdi di mi..." "evet süperdi" dedi.

2 yorum:

  1. her siki 3d yapmalarının sebebi görsellikten ziyade para kazanma derdi. clash of tits i 3d izledim bok gibiydi normal boyutlu izleseydim eminim daha fazla zevk alırdım. sadede gelirsek pek birşey kaçırdıgın yok.

    ps. hp kitaplarını oku

    YanıtlaSil
  2. benim inanmak istediğim budur. nokta. ayrıca sadece deathly hallows'u okudum ve harry potter'ı filmlerden tanıdım dolayısıyla diğerlerine vakit ayırmam. ona da ayrı bi nokta.

    YanıtlaSil