18 Kasım 2010 Perşembe

Amcam Oswald ya da belden aşağı esprilerin küçüklere yönelik materyallerde kullanılması

amcam oswald: norveçli çocuk romanları yazarı roald dahl'ın bilmediğim bir tarihte yazdığı müstechen kitabı.

"'kancık', bir gerilim ve baştan çıkarma ustası olan roald dahl'in dört uzun öyküsünden oluşuyor..."kancık"taki öykülerin dördünün de ortak paydası cinsellik; ne var ki yazar, her zamanki üslubuyla, bu konuyu, ciddi bir bakış açısından değil, alabildiğine renkli ve nükteli bir dille işlemiş."
roald dahl'ın "kancık" romanının arka kapağından

internetten sipariş ettiğim ilk kitap olan amcam oswald, ilk okuyuşta yazarının adıyla insana tuhaf gelen bir şey gibi gelmişti. neredeyse her sayfasında bel altı muhabbetler dönüyordu. bir süre sonra bu kitabı neden okuduğumu sorgular hale gelmiştim, aynı yazarın çok daha "saf ve temiz" romanları mevcutken. charlie'nin çikolata fabrikası süperdi mesela, ama o beyinden böyle bir işin daha çıkabilmesi beni korkutmuştu. kitabı güç bela bitirdim, çünkü her sayfada çok vurgulanan cinsel içerik beni rahatsız etmişti. evet, bir kitaptaki cinsel içerikten rahatsız olmuştum. çok geçmeden kitabı bir kenara attım, zaten sadece 95 sayfaydı, okumak üç günümü almamıştı.

aradan bir kaç gün geçince, televizyon izlerken çocuklar duymasın 2010 felaketine denk gelmiştim. "aa, lan havuç noolmuş, aa pınar altuğ'a bak ayı gibi olmuş" falan derken, önceki versiyonda gayet saf ve temiz bir velet olan ve dizinin mizah yükünü taşıyan küçük havuç'un "etek altı", "frikik manzarası" gibi muhabbetler kurduğunu gördüm. açıkçası o zaman turuncu saçlı ve 20 yaşında kendi halinde bir insan olan furkan kızılay'dan biraz çekindiğimi hatırlıyorum. ve orada yüzleşmiştim ki, bir süre sonra harry potter bile karı kız derdine düşebiliyor. peki bunun hissettirmemek kısmını başarıyla yapan kaç kişi var? yani bel altı muhabbetlere gülen insanlara fazlasıyla hizmet eden diziler programları görüyoruz da, ebeveynler bu programları, yanında 4 yaşındaki çocuğuyla izleyebilecek miydi? yetişkinlere özel "şifreleme" yöntemleri pek geçerli, pek hoş ama bir yerde kartlaşıyor. benim bahsettiğim şey çok daha orijinal, hani şu geniş aile dizisindeki gibi. çok güzel hareketler bunlar'dan bahsetmiyorum bile.

galiba bir süre sonra kendi çapında çığırından çıkıp bel altı muhabbetlere girişen, halbuki önceden çok zekice işlere imza atmışlığı bulunan yazarlar/senaristler çoğalıyor. roald dahl kişisini kastetmiyorum, kendisinin yeri apayrıdır. fakat bir flintstones'un sinema uyarlamasının bile cinsel metalara yaslanması ne demektir a sevgili okurlar? bunu biraz düşünün. aydınlanmak için biraz uğraşmam gerekicek.

phileas kulunuz sevgiler sunar. sorular cevaplanınca devam edecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder