21 Haziran 2011 Salı

İşten Çıkarken Adama İngilizce



"Google Görseller'e 241543903 yazın. İnsanlar neden buzdolabına kafalarını sokuyor?"

Geçtiğimiz günlerde internette çok popüler olan "Serkan is my Girl" adlı şarkıyı duymuşsunuzdur. Şarkı insanlar arasında yeni triplerin oluşmasını da sağladı dikkat ettiyseniz. Şarkıyı çok sempatik bulan da oldu, çocuk dayaklık diyen de, "bu şarkı da başımın etini yedi doğrusu" diyen de. Neyse ki içinde 77 kez Serkan is my girl cümlesi geçen bu şarkı(hala prim yapmak isteyen arkadaşlar için not: Serkan ist mein girl veya Satan is mein Gott, yani Şeytan benim Tanrımdır dediğini iddia edenler de var) hayvan gibi popüler olmadan önce durduruldu, yayılması gizli bir el tarafından önlendi. Blogun genel kalitesini bozmamak için şarkıya yer vermiyorum ama kafaya takılan bi şeyler dinlemek isteyen varsa açıp dinleyebilir. Youtube'da falan çok kolay bulunuyor.

İşte, ne diyordum, bu şarkıyı daha önce Facebook'ta "uuu" şeklinde bi girizgahla/açıklama cümlesiyle paylaşmıştım, fakat itiraf ediyorum o paylaşımı yaparken şarkıyı dinlemiş değildim. Bağımlılık yaratacağından korkmuştum evet. Bugün sonunda dinleyebildim ve bir anlam verilemeyen şeylerin prim toplamaya yaradığına kanaat getirdim. The Day The Earth Stood Still filmini duymuşsunuzdur(hala prim yapmak isteyen arkadaşlar için not: 2008 yılında sinemalara gelen Keanu Reeves'in oynadığı iğrenç bilim kurgu filmi 50lerde hayvan gibi bir öngörüyle yapılmış filmin bir yeniden çevrimidir). Aklıma ilk olarak bu filmde Gort adlı robotun söylediği "Klaatu Barada Nikto" cümlesi geldi. Ne olduğu tam olarak bilinmeyen, esrarengiz noktasına varan şeylerin daha ilgi çektiğini hep düşünmüşümdür ama buna kanıt bulmayı yeni akıl ediyorum.


Kafa karıştırıcı laflarla iş yapma, ünlü olma çabası 40'larda bilim kurgu filmleriyle ortaya çıktı. 70'lerde George Lucas adlı ruh hastasının yaptığı Star Wars filmi, uydurma dillerle kafa karıştırdı. Sonra daha önce hakkında 2(iki) yazı yazmış olduğum(eğer merak eden sınırlı sayıda insandan biriyseniz blogun 20 yazılık arşivinden bulunuz) Viral pazarlama olayı, insanların farazî şeylere olan sevgisi ve gerçek/sanal ayrımını kaybetmesiyle coştu. Bugün bakıyoruz bir J.J Abrams kim ki mesela. Super 8'i hepimiz izledik yani, filmden bir halt çıkmadı. Önemli olan pazarlama stratejisi idi. Blair Cadısı'ndan arak bu pazarlama, aslında filmin vizyona girmesinden önce merak uyandırması için ortaya sürülen teaser'ları "bu gerçek mi acabaaa" dememizi sağlıyor. Bunu en son Paranormal Activity başardı ama korku filmlerinden cidden korkmayan bir insan olarak çok ciddiye almıyorum bu konuyu.

Millet halen bir şeylerle kafa karıştırmaya uğraşıyor çünkü bunun kısa vadede gelir/popülarite anlamına geldiği(uzun vadedeki hali için bkz: Star Wars) farkedildi. Serkan is my Girl'ü kendi kendime çok güzel savuşturdum çünkü her şeyin farkındaydım. Evet diyeceklerim bu kadar. Sevgiler.

1 yorum: